Bagaimana Kami Boleh Bantu Anda

Nama Anda
Email
No. Telefon
Anda berminat untuk Turun berat badan
Naik berat badan
Improve kesihatan
Tambah tenaga
Improve Skin
Jana pendapatan tambahan
Bila waktu sesuai untuk hubungi anda 8am-12pm
12pm-6pm
6pm-11pm
Bandar anda berada

Get your own free form like this one.

Wednesday, December 2, 2009

Dia Jodoh Ku

gempak tak tajuk? haha

bila umur meningkat ni, orang asyik cakap pasal jodoh je..

gerun tau tak jodoh2 ni.. yelah, kita boleh merancang macam2 tapi DIA yang tentukan. apa2 je boleh berlaku.. (ayat sebijik macam ayah aku cakap)

sebab tu aku tak berani nak letak harapan tinggi2.. walaupun ada orang yang kita impikan untuk jadi pasangan kita nanti, kita tak boleh terlalu yakin dia jodoh kita.. usaha mesti ada.. doa dan mengadu pada DIA..

aishhh otak aku sekarang asyik fikir sal jodoh je.. BUKAN SEBAB AKU GATAL OK.. aku risau..

ni semua sebab satu2nya abang yang aku ada dah nak kahwin dalam masa 6 bulan je lagi dari sekarang.. mula2 dapat tahu punya lah excited.. oh sekarang pun aku excited

tapi yang pasti aku sebenarnya sedih..

sedih sangat..

tak lama lagi dia dah jadi milik orang lain. dia dah ada tanggungjawab lain..

waktu macam ni lah semua kenangan2 aku dengan abang aku masa kecik2 terbayang2

dulu ke hulu ke hilir aku ikut abang aku..

kecik2 dulu:

masuk hutan (pakai skirt ok aku walaupun bergayut macam tarzan..mama tak pernah belikan aku seluar sebab taknak perangai aku ikut lelaki)

peristiwa abang aku cukur kening aku (patutlah sekarang kening aku berterabur) sampai mama terpaksa lukis kening untuk aku setiap pagi sebab taknak nampak macam hantu je kan

main semua jenis mainan yang abang aku main.. nasib aku tak jadi tomboy.. siap paksa mama tulis nama aku as Muhammad Najihah lagi dekat buku tadika =p

abang aku ajar mandi guna clorox! haha teruk aku kene sental satu badan dengan mama. kang tak pasal2 rosak kulit aku

aku semangat nangis melalak2 masa abang aku kena buli dengan budak nakal mana entah. padahal abang aku muka relax je..

masa sekolah rendah:

abang aku memang jaga aku betul2 lah.. aku kena kacau dengan budak nakal sikit je abang aku kejar budak tu satu sekolah

dah lah..malas nak cerita panjang2..padahal dah kering idea dah..agak nyanyuk ye sekarang..tak berapa nak ingat kenangan2 zaman batu dulu..hehehe

buat bakal isteri abang aku tu, jagalah afif sebaik mungkin. sebab dia lah satu2nya abang yang jiha ada.. and jangan sesekali buat dia sedih..gembira kan hati dia sentiasa k..

meleleh gak air mata =p

4 comments:

dekteen said...

hahahahha! lawak la ko
ade ke pakse tulis nama muhammad najihah
hahaha
penat aku ketawa guling2
:DD

jieha said...

hehe mane la aku tau mase tu
oh ye dlu aku g tadika 1 klas dgn abg aku
spatutnye laki pompuan duduk asing2. tp aku xleh pun jao dr abg aku
kalu x mesti nangis
sukaneka pun abg aku tpakse msk team aku y sumer pompuan hehe

shah_ariel said...

giler baek siot adek..huhu..
biarlah die dh penuhi tuntutan..huhu

waniey_sakura said...

wah, gee.. dasyat r ko.. hehe

ak pon tkot bl pk psl jodoh.. xnk pk lg la.. nk abiskn cendol dl..(perlu ke).. hehe..